Dlaczego każda firma powinna mieć własną stronę internetową

Agnieszka Knapik, 4 czerwca 2020

Około 3 minuty czytania


Ludzie szukają w Internecie konkretnych rzeczy. W dzisiejszych czasach większość osób korzysta z opcji online, bo jest to najprostszy i najszybszy sposób, a ponad to mają wtedy dostęp nie tylko do produktów lokalnych, ale tak naprawdę do produktów z całego świata. A wszystko to bez wychodzenia z domu. Taki zasięg powoduje, iż pozyskujemy możliwie największą ilość klientów. Jeśli będziesz mieć swoją stronę, to szukając tego, co masz do zaoferowania, trafią właśnie do ciebie.

Budowa opinii
Własna strona internetowa buduje opinię o firmie. Jej posiadanie w pierwszej kolejności jest kojarzone z profesjonalizmem, a jej brak automatycznie pozbawia nas szansy na jakąkolwiek relację z klientem. Firmy, które mają swoją stronę, budują w ten sposób pozytywny wizerunek, zwiększają swoją wiarygodność i tym samym podbudowują zaufanie wśród potencjalnych klientów. Trzeba też pamiętać, że najlepsze wrażenie robi strona, która jest na bieżąco aktualizowana i zadbana. Wtedy internauci chętniej ją odwiedzą i będą skłonni do pozostawienia po sobie jakiegoś śladu.

Prezentacja firmy
Dla każdego klienta oczywistym jest, że wchodząc na stronę firmy, znajdzie wszystko czego potrzebuje się o niej dowiedzieć. Produkty, usługi, jakie firma oferuje, czy portfolio, będące odzwierciedleniem tego, na co mogą liczyć. Ale również szybka informacja odnośnie danych kontaktowych. Dając różne opcje kontaktu, klienci mogą sami wybrać najwygodniejszą dla siebie formę. Twoja strona jest miejscem, gdzie możesz pokazać innym to co chcesz, żeby o tobie wiedzieli i jak chcesz, żeby cię odbierali. To reklama sama w sobie, w dodatku najbardziej skuteczna. Możesz w ten sposób zaprezentować wszystkie mocne strony swojej działalności.

Oszczędność czasu
Mając stronę internetową, część zadań jest wykonywana automatycznie. Wyżej opisana prezentacja oferty oraz dane kontaktowe, do których dostęp jest w każdej chwili, ale też na przykład najczęściej zadawane pytania zebrane w jednym miejscu, to spora oszczędność czasu, zarówno dla pracowników firmy, jak i klientów. Nie ma ustalonych godzin, w których można korzystać ze strony, dzięki czemu niezbędne informacje i odpowiedzi można znaleźć w każdym momencie, jak również złożyć zamówienie, czy po prostu o coś zapytać, nie czekając na dostępność któregoś z pracowników.

Analiza ruchu
Kolejnym faktem jest to, że dzięki posiadaniu strony w łatwy sposób możemy analizować wygenerowany przez internautów ruch. A to z kolei pozwala na wdrażanie odpowiednich działań, żeby go kontrolować i nieco usprawnić. Najlepszym do tego sposobem jest wykorzystanie narzędzia Google Analytics, dzięki któremu mamy dostęp do wszelkich informacji odnośnie częstotliwości odwiedzania naszej strony, rodzaju klientów, czy sposobu, w jaki się na niej znaleźli. Tego typu informacje mogą pomóc zrozumieć, czego jeszcze potrzebujemy, aby ruch na stronie był coraz większy.

Podsumowując
Naprawdę warto zainwestować trochę czasu i pieniędzy w stworzenie własnej strony internetowej, gdyż w krótkim czasie przyniesie to firmie mnóstwo korzyści oraz usprawni całą działalność. W dzisiejszych czasach jest to niezbędne i nawet mała firma, zaczynająca swoją działalność, prędzej czy później zda sobie sprawę, że jest to najlepsze rozwiązanie.

startup zakładanie firmy firma początki w biznesie
Dlaczego każda firma powinna mieć własną stronę internetową, 4 czerwca 2020

WRITTEN BY

Agnieszka Knapik

Studentka grafiki na Wydziale Sztuki w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie. Zajmuje się zagadnieniami Designu oraz User Experience. Odpowiadam za wizualny wizerunek witryn oraz ich projekty.

SOFTAREA

Jesteśmy zespołem studentów skupionych wokół doświadczonego programisty - Łukasza Usarz. Tworzymy prototypy aplikacji mobilnej, artykuły na bloga a także proste elementy graficzne.



Pozostańmy w kontakcie

Gotowy, aby rozpocząć z nami swój kolejny projekt? To wspaniale! Wyślij nam e-mail, a my skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej!

© 2020 SOFTAREA