Dlaczego każda firma powinna mieć własną stronę internetową
Łukasz Usarz, 4 czerwca 2020
Około
3
minuty czytania
Ludzie szukają w Internecie konkretnych rzeczy. W dzisiejszych czasach większość osób korzysta z opcji online, bo jest to najprostszy i najszybszy sposób, a ponad to mają wtedy dostęp nie tylko do produktów lokalnych, ale tak naprawdę do produktów z całego świata. A wszystko to bez wychodzenia z domu. Taki zasięg powoduje, iż pozyskujemy możliwie największą ilość klientów. Jeśli będziesz mieć swoją stronę, to szukając tego, co masz do zaoferowania, trafią właśnie do ciebie.
Budowa opinii
Własna strona internetowa buduje opinię o firmie. Jej posiadanie w pierwszej kolejności jest kojarzone z profesjonalizmem, a jej brak automatycznie pozbawia nas szansy na jakąkolwiek relację z klientem. Firmy, które mają swoją stronę, budują w ten sposób pozytywny wizerunek, zwiększają swoją wiarygodność i tym samym podbudowują zaufanie wśród potencjalnych klientów. Trzeba też pamiętać, że najlepsze wrażenie robi strona, która jest na bieżąco aktualizowana i zadbana. Wtedy internauci chętniej ją odwiedzą i będą skłonni do pozostawienia po sobie jakiegoś śladu.
Prezentacja firmy
Dla każdego klienta oczywistym jest, że wchodząc na stronę firmy, znajdzie wszystko czego potrzebuje się o niej dowiedzieć. Produkty, usługi, jakie firma oferuje, czy portfolio, będące odzwierciedleniem tego, na co mogą liczyć. Ale również szybka informacja odnośnie danych kontaktowych. Dając różne opcje kontaktu, klienci mogą sami wybrać najwygodniejszą dla siebie formę. Twoja strona jest miejscem, gdzie możesz pokazać innym to co chcesz, żeby o tobie wiedzieli i jak chcesz, żeby cię odbierali. To reklama sama w sobie, w dodatku najbardziej skuteczna. Możesz w ten sposób zaprezentować wszystkie mocne strony swojej działalności.
Oszczędność czasu
Mając stronę internetową, część zadań jest wykonywana automatycznie. Wyżej opisana prezentacja oferty oraz dane kontaktowe, do których dostęp jest w każdej chwili, ale też na przykład najczęściej zadawane pytania zebrane w jednym miejscu, to spora oszczędność czasu, zarówno dla pracowników firmy, jak i klientów. Nie ma ustalonych godzin, w których można korzystać ze strony, dzięki czemu niezbędne informacje i odpowiedzi można znaleźć w każdym momencie, jak również złożyć zamówienie, czy po prostu o coś zapytać, nie czekając na dostępność któregoś z pracowników.
Analiza ruchu
Kolejnym faktem jest to, że dzięki posiadaniu strony w łatwy sposób możemy analizować wygenerowany przez internautów ruch. A to z kolei pozwala na wdrażanie odpowiednich działań, żeby go kontrolować i nieco usprawnić. Najlepszym do tego sposobem jest wykorzystanie narzędzia Google Analytics, dzięki któremu mamy dostęp do wszelkich informacji odnośnie częstotliwości odwiedzania naszej strony, rodzaju klientów, czy sposobu, w jaki się na niej znaleźli. Tego typu informacje mogą pomóc zrozumieć, czego jeszcze potrzebujemy, aby ruch na stronie był coraz większy.